Konference, na kterou pojedu

Letošní konferenční podzim jsem pojal radikálně: Byl jsem jen na těch konferencích, kde program sliboval něco, co mě bude zajímat. Takže jsem nebyl nikde. Ale pojedu už tenhle víkend, protože jsem našel konečně to, co mě zaujalo! I když ze směru, který jsem nečekal...

WebExpo jsem vynechal. Svoje jsem k tomu řekl a napsal, pro ty, co nečetli, aspoň shrnutí: Jsem málo nerdy na WebExpo.

Konference Agile mě zaujala, ale zase ne tolik, abych kvůli ní rušil dovolenou.

Barcamp mě zaujal jako... no popravdě, zaujala mě neformálnost a příležitost pokecat tváří v tvář s mnoha lidmi. Ech, co si to nalhávám: s Pixym, Davídkem, Dufem a Maru, Štěpánem a tichým Jenem. Ale ani tahle představa (pardon) mě nedonutila vstát ve čtyři ráno, když jsem šel o půlnoci spát, a trmácet se vlakem čtyřiapůl hodiny, nota bene do Brna na VUT!

Svoboda v práci je moc hezká, ale pro mne trochu ezoterická.

Až jsem narazil na GDS2011. Naprostou náhodou, čtenář Oldplayer.cz mě upozornil. Já si pročetl program - a bez dalšího otálení se zaregistroval. Proč?

10.00 – 10.40 Dan Vávra, Warhorse Studios: Zakládání firmy
“Vážený pane Vávro, píši vám, protože mám geniální nápad na hru, kterou ještě nikdo neudělal, ale nevím jak ho zrealizovat. Nemůžete mi poradit jak zařídit aby hru někdo vyrobil? P.S.: Nikomu to neukážu, aby mi to neukradli!”, aneb jak zařídit realizaci vlastního geniálního nápadu – ultimátní odpověď jednou provždy.

Jako bych o tom několikrát nepsal - na Zdroják, na Lupu...

11.55 – 12.35 Jiří Zlatohlávek, Court of Moravia: Gamification
Gamification – slovo spojené s hrami, které při zkomolení zní hůře než “blog”. Co označuje, jak funguje, a proč by ses nad gamifikací svých projektů měl zamyslet i ty?

Jako bych o tom tuhle nepsal, že...

12.40 – 13.20 Martin Procházka, Hammerware: Budoucí platformy pro herní mainstream
Zatímco hráči mají své konzole Xté generace, boom zažívají otevřené platformy pro běžné lidi, kde nás spousta novinek teprve čeká. Kudy se vydat? Mobilní aplikace, HTML5, WebGL nebo snad Flash či Unity?

Nekomentuju, není potřeba - to je zkrátka téma pro Zdroják!

15.00 – 15.55 Martin Vaňo, Bohemia Interactive: Flashpoint & Arma – “Indie AAA” tituly
Jak se z garážové firmy stane producent AAA titulů a přitom zůstane dál nezávislým. Co všechno udělalo deset let slávy s konkurences¬chopností BI Studio, co je omezuje a v čem tkví jeho síla.

Hej, kdo to pokryjete pro "startupové magazíny"?

10.30 – 11.00 Jarek Kolář, 2K Czech: Videohry a vyprávění
Je vyprávění pro videohry důležité? Mohou videohry vyprávět kvalitní příběhy? Jak se liší vyprávění videoher od vyprávění literatury, divadla a filmu? A co je spojuje? Kde se nacházejí videohry z pohledu historie vývoje vyprávění? V čem je jejich potenciál? Proč herní designéři ještě nenaučili videohry vyprávět? Jak to můžeme změnit?

Ne, tohle není nic, co by mě zajímalo z profesního důvodu, tohle mě zajímá jaksi soukromě.

14.00 – 14.45 Stefan Durmek, Disney Mobile, Gamedesign.cz: Life design – vzdělávání a výchova
Podobnost mezi hraním a vším, co děláme, je zarážející. Svět, ve kterém žijeme překypuje množstvím her vytvořenými lidmi pro lidi. Některé jsou zábavné, jiné ne. Přestože proces vzdělávání a výchovy člověka vykazuje známky hry, je zjevné, že něco není v pořádku. Mladí lidé ji nechtějí hrát. Musí. Krátké zamyšlení Stefana Durmeka má za cíl nejen poukázat na chyby ve standardizovaném školství, ale také je analyzovat a nabídnout obecná řešení.

Mohlo by být zajímavé pro učitele, školitele a další Ámosáky.

A konečně přednáška, na kterou se obzvlášť těším, a u které jsem si jist, že by na Zdrojáku vzbouřila emoce nevídané:

14.50 – 15.30 Juraj Chrappa, Lonely Sock Games: Marketing pro PC versus mobilní tituly
Proč dnes musí být vývojář marketérem? Při pohledu na App Store nebo Android Market je odpověď jasná – desítky tisíc titulů zde bojují o zájem hráčů/zákazníků. Přesto mají vývojáři často pocit, že stačí vyrobit hru a šupnout ji na trh. Rychlý vývoj mobilních aplikací a silná konkurence však dnes vyžadují promyšlenou marketingovou strategii. Není to jednoduché, ale každý vývojář může být i šikovným marketérem.

Doufám, že se mi podaří alespoň s některými přednášejícími dohodnout, a získat tak pro čtenáře Zdrojáku zajímavý materiál. A hlavně doufám, že si to opravdu užiju.